2008年10月20日月曜日

じゃれマガ 2008年10月17日号

Have you seen the newest TV screens?
They are almost thin enough to hang on the wall.
They range from 3 millimeters to 2 centimeters in thickness.
I remember seeing thin TV monitors in science fiction (SF) movies 30 years ago.
I thought that I would never be able to own one.
Now they are here, and when the prices go down, I will buy one.
That's what I like about science fiction.
Some of it is fiction, but some of it is the future.




あなたは、最新テレビスクリーンを見ましたか?
それらは、壁に掛けるほど全くほとんど薄いです。
それらは、厚さが3ミリメートルから2センチメートルまでに及びます。
私は、30年前にSF映画で薄いテレビモニターを見たのを覚えています。
私は、全く薄いテレビ一つを所有できないだろうと思いました。
私は、値段が下がる時、それらはすぐにここで一つ買えるでしょう。
それは、SFについて好きであることです。
それのいくらかはフィクションですが、一部の未来です。

0 件のコメント: